Kosár

A kosara üres

Kosár

A kosara üres

Ünnepeljen velünk - 15 éve Magyarországon | Akár 60% kedvezmény

Kattintson ide

Hogyan üljünk helyes testtartással

Dátum:

Kategória: Otthon

Címkék: Iroda


Hosszú időn keresztül nem megfelelő pozícióban ülni, amikor csak akkor váltasz testhelyzetet, ha kimész a mosdóba vagy egy kávéért, idővel komoly fájdalmakat is okozhat.

A helytelen testtartás nyak- és hátfájáshoz vezethet. Ezért különösen fontos, hogy a megfelelő testhelyzetben üljünk, különösen ha órákat töltünk egy helyben ülve. Olvasd el tippjeinket, hogyan előzheted meg a helytelen póz okozta fájdalmat.

4 tipp a helyes ülési pozíció elérésére

Nem könnyű megtalálni a helyes üléspozíciót, aminek több oka is van. Az egyik, hogy nincs egyetlen tökéletes pozíció. A változatosság a kulcs. De van pár dolog, amire jobb ha odafigyelsz, ha hosszú időt töltesz az íróasztalnál ülve:

  1. A talpad legyen egyenesen a padlón. 
  2. Az ökölbe szorított kezed be kell hogy férjen a térdhajlatod és a szék ülőlapja közé.
  3. A kar és a láb is 90°-os szöget zárjon be.
  4. Időről időre válts testhelyzetet. Sétálj egy keveset, vagy végezz el pár nyújtó gyakorlatot, ha tudod, hogy sokáig kell majd egy helyben ülnöd.
Helyes üléspozíció

Irodaszék a megfelelő testtartáshoz

A helyes testtartáshoz fontos a megfelelő irodaszék kiválasztása. A széknek minimum 5 ágú lába kell, hogy legyen, hogy biztonságosan tudj mozogni vele, és stabilan tudj ülni.

A megfelelő üléshelyzet beállításához a szék magasságának és háttámlájának is állíthatónak kell lennie. A háttámlának megfelelő deréktámaszt kell nyújtania, körülbelül övmagasságban, hogy a hátad egyenes maradjon. Ügyelned kell rá, hogy ne görnyedj meg.

Fontos, hogy időnként testhelyzetet válts

A helyes testtartás fontos, de nem minden. Időről időre változtatnod kell a pozíciódat, hogy a tested mozgásban legyen és ne egy helyben ülj sokáig. Ezzel sok begörcsösödéstől kímélheted meg magad hosszú távon.

Használj ki minden lehetőséget, amikor fel tudsz állni az asztaltól. Például szokásoddá teheted, hogy minden telefonhívást felállva bonyolítasz le. Ezzel is többet fogsz mozogni, és kicsit átmozgatod magad. Tarthatsz rövid szüneteket, amikor kinyújtóztatod magad. Külön jó, ha emelhető asztalod van, akkor naponta többször is fel tudsz állni és ugyanúgy végezni a munkádat, mint ülve.

Egyéb tippek a kényelmes üléshez

Ha a testhelyzet változtatás és a gyakori felállás nem segít, akkor még megpróbálhatod a monitorod helyzetét is megváltoztatni. A monitor ne legyen a szemmagasságodnál feljebb emelve, mert könnyen nyakfájást okozhat. Legyen a monitor szemmagasságban vagy alacsonyabban. Nagyobb monitorok esetén legalább 70 cm távolság legyen a szemed és a képernyő között.

 

 

Forrás: http://share.upmc.com/2014/05/desk-posture-q-and-a/