Kosár

A kosara üres

Kosár

A kosara üres

Beltéri Bútor Hét - akár 50% kedvezmény!

 


Rendeljen ONLINE és vegye át termékeit valamelyik áruházunkban szállítási költség nélkül

 

Részletekért kattintson ide
Nő alszik az ágyban

Az alvási kérdőív eredményei

Dátum:

Kategória: Alvás

Címkék: alvás, kérdőív

A megkérdezettek 99,5%-a azt válaszolta a JYSK által készített kérdőívben, hogy az alvás nagyon fontos az életükben. Mégis minden negyedik válaszadó (23,3%) rosszul vagy nagyon rosszul alszik éjszaka. 

Ez az egyik eredménye a JYSK által kezdeményezett átfogó felmérésnek, amelyhez Európa-szerte 19 országon belül 35 000 ember járult hozzá. Válaszadásra 2018 júliusáig volt lehetőség. 

Ha érdekel az alvásod minősége és annak magyarázó tényezői, töltsd ki az alvási tesztünket és nézd meg, hogy milyen indexet értél el a többi válaszadóhoz képest. 

A nyolc óra alvás az optimális

Amikor az alvás mennyiségéről van szó, az emberek relatív többsége (44,7%) egyetért azzal, hogy 8 óra pihentető alvás elegendő. Másrészt viszont mindössze 15%-a a megkérdezetteknek jut hozzá ehhez a 8 órás alváshoz a hétköznapokban. Hétvégén már 26,6%-a a válaszadóknak tud 8 órát pihenni.

Az alváshiány lehet az oka annak, hogy miért érzi magát minden tizedik ember bágyadtnak és kedvtelennek a nap folyamán. Ezzel magyarázható az is, hogy az emberek nagy százalékának (42,6%) miért van szüksége szundításra napközben. 

A magzatpóz a leggyakoribb 

A megkérdezettek kétharmada kel fel éjszaka. 60,7%-uk azért, mert ki kell menniük a mosdóba, 33,6%-uk azért, mert elegük lesz a szoba hőmérsékletéből: túl meleg vagy éppen túl hideg a környezet számukra. A maradék pedig a kényelmetlenség miatt ébred fel.  

A leggyakoribb póz a magzatpóz, mivel a válaszadóink 48%-a szokott ebben a pózban aludni éjszaka. A második leggyakoribb testhelyzet a hasonfekvés (40%), a maradék 12% pedig inkább a hátonfekvést kedveli.

Mi fontos egy kipihentető éjszakai alváshoz?

Nagyon sok tényező járul hozzá az alvás minőségéhez, viszont kiemelkedő szempont ezek közül a matrac és a párna. Ezt a számok is alátámasztják: az alábbiakban olvashatod, hogy a megkérdezettek szerint mi a legfontosabb egy jó alváshoz.  
  • Kényelmes matrac / ágy (95%)
  • Kényelmes párna (94%)
  • Megfelelő szobahőmérséklet (91%)
  • Tiszta ágynemű (84%)
  • Kényelmes paplan (80%)
  • Csönd (73%)
  • Sötétség (62%)

Egyéb konklúziók

A megkérdezettek nagy részének problémái vannak az alvással kapcsolatban:
  • Minden negyedik ember nehézségekkel küszköd elalváskor (25,6%).
  • Mindössze 25%-a a résztvevőknek tud könnyen elaludni.
  • Átlagosan egy hét folyamán a megkérdezettek 29,6%-ának nehéz az elalvás három vagy több éjszakán át. 
  • Minden harmadik embernek (37,4%) nehézségekbe ütközik a felébredés, és 23,9% érzi magát nyűgösnek reggel.
  • A résztvevők 38,9%-a mindig használ elektronikus eszközöket (telefon, tv) lefekvés előtt, míg csak 9,34% fekszik le ezek nélkül.

Tények a tanulmányról

A JYSK több mint 35 000 embert vont be a tanulmány elkészítésébe, 19 különböző európai országból.
  • Az országok: Belgium, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Dánia, Finnország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Egyesült Királyság, Svédország, Csehország, Ukrajna, és Magyarország. 
  • A kérdőív 2018. július 2-a és 30-a között volt elérhető. 
  • A felmérés a JYSK hírlevelein, közösségi média poráljain és blog posztjain keresztül volt elérhető.

Ha érdeklődsz az alvási szokások és tippek iránt, olvass bele ezekbe a blogjainkba: Az éjszakai álmatlanság, Az elalvás nehézsége zajos környezetben, Nehéz az elalvás? Hát kapcsold le a villanyt!