Kosár

A kosara üres

Kosár

A kosara üres

Ünnepeljen velünk - 15 éve Magyarországon | Akár 60% kedvezmény

Kattintson ide
Alvástippek A és B típusú emberek számára

Alvástippek A és B típusú emberek számára

Dátum:

Kategória: Alvás

Címkék: alvás

Az A és B típusú emberek szöges ellentétei egymásnak. Az, hogy A vagy B típusú ember vagy a napi ritmusodtól és az alvásmintádtól függ, és az határozza meg, hogy mikor szeretsz este aludni menni és mikor szeretsz felkelni.

  • A típusú emberek: Korán szeretnek kelni és feküdni. 
  • B típusú emberek: Későn szeretnek kelni és feküdni.

Az A típusú emberek többé - kevésbé a nappali ciklust követik, ahol a középpontban az alvási szokások állnak, mivel este alszanak, reggel pedig korán kelnek.

Ha B típusú ember vagy, természetes késztetést érzel arra, hogy késő estig ébren maradj. Ez azt jelenti, hogy a B típusúak többsége sokáig fog aludni napközben, hogy kellően kipihentek legyenek. Néhány embernek azonban a munkaidő miatt nincs erre lehetősége. Ez azt eredményezi, hogy néha krónikus alváshiánnyal küszködnek, mivel nem kapja meg a szervezetük az igényeinek megfelelő alvásmennyiséget.

Mindannyiunknak megvan a természetes alvásszükségletünk, tehát az, hogy aludjunk este fiziológiai szükséglet. Ellenkező esetben nem tudjuk feltölteni az energiakészletünket.

Alvás és napi ritmus

Mi irányítja a napi rutint?

Az, hogy az A vagy B típusba tartozol sok különböző tényezőtől függ, de bizonyos tanulmányok azt mutatják, hogy egy fokig genetikailag meghatározott. Ez azt is jelenti, hogy a napi rutin biológiailag is befolyásolt, tehát lehetetlen egyik napról a másikra megváltoztatni. Azonban a tested változhat az idők folyamán, így a napi rutinod is.

Jó tanácsok A és B típusú embereknek

Számos vélemény és előítélet van az A és B embertípus témában. A B típusú emberek különösen támadás alatt érezhetik magukat, mivel sok ember lustának és fegyelmezetlennek tartja őket és azt vallják, hogy az egész életüket átaludják. Ezzel szemben az A típusú emberekről az a vélemény, hogy korán kelők, akik kihoznak valamit a napjaikból. De az, hogy valaki B típus nem feltétlen jelent rosszat. Hogy melyik a legjobb napi ritmus emberről emberre változik. Alább pozitív és sajátos ötleteket olvashatsz A és B típusú emberekről, attól függően melyik típusba tartozol.

Kávé és alvás 

Tippek B típusú embereknek

  1. Helyezd előtérbe a reggeleket, így a legjobbat hozhatod ki belőlük és adj magadnak feltöltődési időt.
  2. Végezd a fontos, bonyolult dolgokat délután, vagy este, mert a B típusú emberek akkor teljesítenek a legjobban.
  3. Kerüld a kávét vacsora után, mert ettől még nehezebben tudsz elaludni.
  4. Ütemezd a fizikai tevékenységeket délutánra, estére, de ne később, mint a lefekvés előtt pár órával.
  5. Kapcsold ki a számítógéped legalább egy órával lefekvés előtt, hogy ne teljen fölöslegesen az idő azzal, hogy ülsz és bambulsz a képernyő fényében.
  6. Sok B típusú embernek jót tesz egy rövid pihenés délután, ha tervezel valamit estére. Ez azért van, mert a B típusú emberek többsége nem fog annyit aludni, amire a testének szüksége lenne. A délutáni pihenő legyen 20 - 30 perces. Egy hosszabb pihenő azt eredményezheti, hogy, nehezebben tudsz este elaludni.

Tippek A típusú embereknek: 

  1. Némileg később kéne ágyba bújnod, így meghosszabbíthatnád a napi ritmusod. Jó ötlet lehet, ha például kicsit több fényt hagysz éjszakára.
  2. Míg az A típusú emberek gyakran szervezettebbek, mint a B típusúak, ne feledkezz meg róla, hogy  nem mindig egészséges állandóan szervezettnek lenni, mivel negatív, stresszes hatással lehet a napi ritmusodra és az alvásmintádra. Szóval vedd figyelembe, hogy néha egészséges lehet elengedni bizonyos dolgokat.

Alvásminták

 Nincsen jó vagy rossz alvásminta

Az alvásmintád, és ennek következtében a napi ritmusod is befolyásolja, hogy A vagy B típusú ember vagy és a mindennapi életedre is hatással vannak. Fontos szem előtt tartani, hogy a különböző alvási szokások nem definiálhatók normálisnak vagy abnormálisnak. Az alvásmintáink különböznek. Hallgass a testedre és a belső biológiai órádra, mert ezek azok, amik meghatározzák, hogy mennyit kell aludnod ahhoz, hogy rendesen működj.

 

Forrás:

http://paleoleap.com/early-bird-night-owl-chronotype-affects-health/

http://www.sleepdex.org/chronotypes.htm 

https://www.tuck.com/chronotypes/