Kosár

A kosara üres

Kosár

A kosara üres

Inspiráció és nagyszerű ajánlatok | Akár 50% kedvezmény

Kattintson ide
Különböző hálószoba megvilágítások

Hálószoba világítás

Dátum:

Kategória: Hálószoba, Otthon

Címkék: Hálószoba, alvás, világítás

Sok otthonban a hálószoba több funkciót is betölt. Nem csak háló de öltöző, nappali vagy iroda is. ennek megfelelően különböző fényforrások kombinálásával érheted el a legjobb hálószoba világítást. A meleg, nyugtató fények például a nyugodt alvás előkészítéséhez fontosak.

Olvasd el hálószoba világítási tippjeinket, amiket a saját hálód adottságaihoz igazíthatsz.

3 fényforrás a legjobb hálószoba világításhoz

A fényforrások kombinálásánál figyelned kell rá hogy milyen színű izzókat használsz és hogy a szoba milyen fényeket követel meg. Általában 3 különböző fényforrás szükséges az optimális fények kialakításához:

  1. Általános
  2. Erősebb fény, jó színvisszaadással
  3. Meleg, koncentrált fény
 

1. Általános hálószoba világítás

Ezt a fényforrást takarításnál vagy beágyazásnál használjuk. Ezért erre egy szórt fényű függőlámpa vagy csillár tökéletesen megfelel és egyenletesen világítja be a teret. 

[][]

2. Erősebb fény jó színvisszaadással

A megfelelő színvisszaadást az úgynevezett CRI vagy Ra értékkel határozzuk meg, ami azt mutatja meg, hogy az adott fényforrás különféle tárgyakat megvilágítva vele, mennyire képes azok színét visszaadni. A napfény vagy természetes fény 100-as Ra értéke a referencia.

A jó színvisszaadású erősebb fényforrás például a ruhásszekrényeknél hasznos. Ide jó választás lehet egy jó szpotlámpa. A LED szpotlámpák Ra értéke nagyon magas és energiatakarékosak is.

[][]

3. Meleg, koncentrált fény az ágy mellett

Az ágy melletti olvasólámpának érdemes valami meleg vöröses fényforrást választani - ez zavarja meg legkevésbé a melatonin termelését.  Ha pedig gyakran olvasol lefekvés előtt és a partnered nem szeretnéd zavarni, akkor egy koncentrált fényű kislámpa a megoldás, ami nem szórja a fényt.

[][]

A kék fény és az alvás

A fény különböző színei eltérő módon hatnak a szervezetünkre. Nappal, a természetes fénynek van egy hideg, kékes színe. Ezért fontos, hogy elalvás előtt a minimumra csökkentsd a hálószobában a kék fényt, mert a szervezeted nappalként érzékeli, így nehezebben alszol el.

A meleg, vöröses fény segíti az elalvást, mert a kékkel ellentétben nem gátolja a melatonin termelését, így optimális választás a hálószobába.
Az okostelefonok és tabletek is erős kék fényt sugároznak. A legtöbb eszközön már megtalálod a kék fény szűrőt, ami automatikusan a színspektrum melegebb színeire váltja kijelződet.


A legtöbb eszközön már megtalálod a kék fény szűrőt, ami automatikusan a színspektrum melegebb színeire váltja kijelződet.